Vem är BloggBeroende? | Läsarna om gamla bloggen | Amatörkrönikör


Dagen i solsken

Dagen som gått har varit härlig!

Vädret här norröver har varit fantastiskt idag. Sol varvat med snö, väcker min nostalgiska sida till liv... Jag minns mina barndomsår och hur roliga just de dagarna var.
snowflake
Skär lite i mitt hjärta att min son aldrig kommer att få uppleva den sortens vintrar jag fick när jag var liten.
Mitt bästa vinterminne är fortfarande när jag och farsgubben kröp runt i snötunnlar som pappa grävt i snödrivorna utanför vår dörr.

I min barnsliga värld var de strånga hålen GIGANTISKA, som grottor, trots det låga taket. Men det jag minns tydligast är att de var så långa. Snirklnade sig in i snön som en mystisk labyrint.

Vi gjorde snölyktor både inne i gångarna och vid trappan till huset...

Jag älskade snö.




Jag kom ur sängen rätt sent idag...
Satt ju uppe fram till 05-tiden imorse och satte design på mitt nya bloggforum, BloggBeroendem *peka runtomkring* och då jag sällan har sovmorgon med min lille knodd, försökte jag passa på när han somnade om imorse.

Min bror gav mig dock inte den chansen och gav snabbt igen för alla gången jag hoppade och studsade på honom under åren då han var trött tonåring *skratt*
Karma!

Mor skulle shoppa lite idag, så vi styrde upp oss och bror skulle köra oss till stan, då han skulle till sin flicka.
Har under lång tid, varit stora problem med mina föräldrars, tjusiga BMW 760 Li... Batteriet laddar ur och bilen går inte att få igång.

Samma hände idag. (obs. bild från förra veckan)

bil

Slutade med att brorsan var fly förbannad, jag blev arg på brorsan som var arg på mamma och ja... Familjefejd!
Jag, mor och min son tog tillsist bussen för att slippa ryka ihop.
Min son gillar i vilket fall jättemycket att åka buss!

När vi satt och väntade vid busskuren i det underbara vädret, kändes det ändå som det självklara valet.
Min son var överlycklig och stirrade, pekade och ropade när bussarna passerade.

busshållsplats

Vär framme i stan kilade vi på en lyxig underklädesbutik, av det finare slaget. Mor behövde nya bysthållare så jag beslutade mig för att vara smakråd.

Slutade med att vi kom ut med varor för 1200:- och då var allt utom en BH på halva priset eller ännu mer nedsatt.
Jag fick tag på två väldigt lyxiga bysthållare för 100:-/st. Mycket trevligt!

Blivit massa lyxiga saker sista månaden. Börjat med ny hudvård (Dermalogica) och bytte foundation till i.d makeup (starterkit), så sent som igår. Och så fixade jag till naglarna för snart tre veckor sedan...
Skönt att jag klarar av att lägga pengar på mig själv igen och inte bara på sonen.

Min lille pojk somnade i vagnen på underklädesbusiten och under tiden jag befann mig i provhytten, ringde min bror för att sluta upp med mig och mor. (Vi har lätt att komma över bråk i min familj)

En fika senare beslutade vi att den numer vakna, lille pojken, även känd som min son, skulle få håret klippt. Vi knatade till en drop-in salong i närheten och frågade om de klippte små barn.
De två männen av utlänkst härkomst intygade att de absolut gjorde det, sedan började de samtala på ett språk jag inte förstår...

Är inte det frustrerande? När någon plötsligt byter till sitt modersmål inför personer som inte kan förstå dem... framförallt när man besöker deras affärsverksamhet?
Jag tycker inget vidare om det och förutsätter att all konversation är sådant som inte är avsett för mina öron.

Allt gick iaf bra... till en början... Min son fick godis och hoppade snällt upp på kudden man placerat i frisörsstolen.
När man sedan skulle ta på honom skynket, för att slippa få hår på kläderna, bröt helvetet lös.
Han VÄGRADE och det högljutt!

Var bara att plocka upp honom och gå igen.
Försökte visa att mamma kunde ha skynket på sig, utan att det är farligt... Men då blev han om än mer hysterisk och slet av det från mig och gav det till frisören. Beskyddande pojke...
Konstigt dock. Han blir sällan rädd eller hysterisk sådär.



Det blev gladare miner efteråt iaf.
Framförallt när han fick busa med min lillebror på ICA Maxi *fnissa*

bus

Handlade massor med gott och min lillebror lagade kycklingsallad... Tamejtusan den goaste kycklingsallanden jag ätit på år och dar!!!
Han kan min bror...

Softade framför tv'n och mor bjöd på smulpaj till alla vuxna och glass till lilleman.
Han sprang efter min bror hela kvällen och bar med sig glasskålen *skratta* men tillsist slog han sig ner med min far och kladdade med vad som återstod av glassen.



Senare på kvällen upptäckte min son, brorsans gamla akustiska gitarr för barn.
Om det inte blir musiker av den här ungen, ja då vet inte jag!
musiker

Han ÄLSKAR att sjunga och dansa (helst sånger med tillhörande rörelser) och dessutom älskar han sitt trumset därhemma... Nu fick jag SLITA bort honom från gitarren innan sängdags... Dumma mamma...

Puh... nu skall jag publicera!

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj, det var inte illa vad ni har hunnit med! Måste vara skönt att ha extra sällskap och avlastning ett tag. Ha en bra dag!

2008-03-05 @ 09:29:02
URL: http://helenasnackar.blogg.se

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (For my eyes only)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0