Vem är BloggBeroende? | Läsarna om gamla bloggen | Amatörkrönikör


Könsdiskriminering

Har surfat runt lite från blogg.se's starsida idag och inser att de flesta som ligger på mest aktiva listan har varit på "Mingel" ikväll... Dvs de är modebloggar.

Själv är jag inget fan av modebloggar, jag har en skrev uppfattning om vad som är mode och jag rent av avskyr en hel del av det som faktiskt ÄR modernt. (Ryser åt alla farmorsgardiner som tjejerna bär som klänningar just nu.)

Trillade iaf in hos Tobias, som är en ung kille och förmodligen en av FÅ grabbar på mingelkvällen.
Han har skrivit om de sk "Goodiebagsen" som man fick på plats och påpekar att hans syster kommer att bli överförtjust, för det var så gott som UTESLUTANDE tjejgrejer i påsarna.

Jag kan bara tänka på hur det skulle krönikeras om det såg annorlunda ut?

Om en tjej var på en mansdominerad "mässa" och produkterna man fick med sig hem endast riktade sig mot männen.


sexes
Vad beror det här på? Könsdiskrimineringen mot män...

Varför är det okej att ha "Ladies Night" på krogen men inte "Mens Night"? Varför är det okej för en tjej att nypa en kille i häcken på krogen, men inte tvärt om? Varför får man skriva "Vi ser görna kvinnliga sökande" i en platsannons men inte manliga? varför fanns det innan en bilaga i Expressen som hette Kvinna, när det hade blivit RAMASKRI om det funnits en som hetat "MAN"?

Jag tycker det hela är lite absurt...
Snart kantrar det över och vi kommer att helt diskriminera männen, istället för kvinnorna.
Okej, det är att ta i. Kvinnor ligger fortfarande back på många punkter i samhället, men gör det att det är rätt att diskriminera männen inom andra områden?

Jag hajar inte...

Är inte det dubbelmoral av samhället?
Samhället är ju ändå vi?

Kommentarer
Postat av: alexandra

hm konstigt..

www.huumlaan.blogg.se

nä gud dete förstår jag! men nått lite enklare kanske.. god nattt

2008-03-12 @ 23:01:54
Postat av: Die Blog, Die!

De flesta modebloggare är ju tjejer, och sen annordnades det ju av veckorevyn som är en "tjej-tidnig" eller? I största allmänhet så finns det ju föresten flest kvinnliga bloggare..

Är väl lite så att om man pushar för oss män, så kan det lätt tolkas som att man ser ner på kvinnor och den biten, typ antifeminist..

2008-03-12 @ 23:41:02
URL: http://dbd.blogg.se/
Postat av: Steve Lando

bra betänkt

2008-03-14 @ 20:12:12
URL: http://stevelando.blogspot.com

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (For my eyes only)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0