Vem är BloggBeroende? | Läsarna om gamla bloggen | Amatörkrönikör


Min lilla kämpe!

Sitter uppe och lyssnar till min sons elaka hosta.

Varje gång han drar på sig en förkylning, är det samma visa!
Den sätter sig direkt på luftrören och han får en hemsk slemhosta, så hemsk att han ofta skickas hem feberfri från dagis.

Vi har i samband med samtliga tidigare förkylningar, varit till lkaren, men de ordinerar endast Mollipect, som vi fick utskrivet redan när mn son var runt 4 månader gammal.
Man får ta Mollipect 3ggr/dygn och om vi ger honom det precis innan han lägger sig, kan han få sova 4 timmar i sträck.
Dvs 20-24, precis som i natt.

Just ikväll, hade jag svårt att sova, redan innan han började hosta riktigt illa, så jag var uppe när det satte igång.
Han hstade elakt i runt 30 min, med bara några få min mellanrum, innan jag beslutade att gå in tll honom...
Han visade sig vara klarvaken, trots att han inte sagt ett ljud?!

fighter

Jag gav honom 2,5ml Bromexdin, iom att han fått strax under 5ml Molipect vid 20.00... (Är det någon medicin jag tror på, så är det hostmedicin. Första gången vi var till läkaren varnade de om lnginflamation när det gäller så pass mkt slem som vår pojke hade)
Dock ville han genast ha välling efter, så jag vet inte hur pass medicinen verkar om man sköljer ner den.
Försökte lägga mig igen, men han slutar inte hosta. Det låter hemskt och som mest har han fem min mellanrum mellan attackerna.

Har varit in igen, alldeles nyss, en halvtimme senare och pallrat upp huvudtänden med en STOR soffkudde.
Även denna gången var han glad och klarvaken, men tyst förutom hostan! Mammas duktiga pojke.
Han hostar fortfarande, men det blir längre mellan perioderna och jag hoppas snart han skall somna.
Min lille kämpe. Inte ett gnäll? Inte ens lite gråt? Inte ett klagomål på att vara ensam i rummet?


När vi var hemma i norrland 3veckor tillfrisknade han från en svår förkylning, han har haft flertalet på rad och den längsta varade i 7(!) veckor... Nu har han hunnit vara på dagis hela tre dagar... Gissa vad? Jo, here we are!
Jättetråkigt att han blir så HIMLA hostig varje förkylning... Han slipper iaf feber. *sucka*

Vad mer kan en orolig mamma göra?
Det värker i min kropp varje gång jag hör honom dra efter andan. Jag mår illa när jag hör att han hostar så att han nästan kräks...

Undrar om det är ok att ge lite mer Mollipect, men det vågar jag inte.
Det MÅSTE ju gå att få någon annan medicin hos läkaren! Det är INTE förkylningsastma för inandningen är felfri. Det är slemmet... det otäcka slemmet som ger sig på min pojkes luftrör.

Vad gör man åt det?

Han är för liten för att vara sjuk! Ge mig istället!
Mammas lilla kämpe... Han klarar det så bra.
Och här sitter jag. Hönsmamman.

Kommentarer
Postat av: miia

såååååååååååå sööööt! snälla någon :)

2008-03-17 @ 11:01:01
URL: http://mariasaid.blogg.se

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (For my eyes only)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0