Vem är BloggBeroende? | Läsarna om gamla bloggen | Amatörkrönikör


Pill-Maja!

Jag sitter ständigt och "finlirar" i min kod för bloggen...

Idag har jag bytt typsnitt överallt, bytt rss-loggan för att matcha mina färger och stil, ändrat lite namn på länkar, lagt till en modifierad bild från bloggkoll.com, i menyraden och äntligen blivit av med den lilla buggen med listor (små prickar i menyn) som jag inte orkade leta reda på i början.


rssÄr mest nöjd med min fina rss-logo ;) Vet att så gott som ingen använder sig av Rss, men det är synd för det är mkt användbart att prenumerera, framförallt när man läser många bloggar och/eller använder sig av något Rss-plugin i sin browser.

Småändringarna har gjort att bloggen nu är betydligt mer estetisk i Explorer, men sämre i Firefox, enl mitt eget tycke.
För de flesta Mac-användarna blir det nog glada miner då jag anammat det älskade typsnittet helvetica... För PC blir det dock Lucida Sans, som jag nyligen fått upp ögonen för, men inte är säker på att jag gillar till resten av layouten.




Ju mer jag undersökt och lärt mig om Wordpress, ju mer känner jag att jag nog vill konvertera dit, med egen domän... Min dröm... ;)
Anna
Måste bara lära mig lite mer PHP och få bättre koll på alla plugins.

Det finns så himla mycket mer möjligheter, rent designmässigt...

Dessutom kan man surfa runt HUR MYCKET SOM HELST och hitta jättefina Themes, som man sedan kan utgå ifrån, inspireras av eller helt av bara använda, utan att designern lägger någon som helst prestige i det!

Anna, är dock så snäll att hon låter mig exprimentera hos henne... Är mkt nytt på gång där kära läsare :) Kommer bli så himla fint och smidigt att surfa runt där när jag är klar.

*Lovar*

Sprang på en massa ikväll/natt som gör att jag bara vill skrota allt jag redan gjort och börja om! Älskar att pilla, testa, trixa och lära mig!




Finns iaf GRYMT mycket bättre förutsättningar att få exakt den användarvänlighet och utséende man vill på just WP om man skaffar egen domän vill säga..

Utan egen domän anser jag det vara mycket mer begränsat än blogg.se



Har varit i en designsvacka under en period och inte alls haft ro eller lust att sitta framför datorn.
Nu har jag dock åter igen börjat spana in andras grafik, kika vad de gjort i sin kod, letat typsnitt... Klippt lite här, klistrat in lite där, inspirerats av någons grafik, stulit några rader kod av en annan...

Sedan bakar man ihop sin jättekaka och modifierar allt, så man får sin egen personliga touch på det hela.
Det är enligt mig det allra bästa sättet att lära sig :)


Gör fel, gör om, gör rätt!

Kommentarer
Postat av: Helena

Din blogg är jättefin tycker jag men nu har du pillat med något så sidokolumnen trillar ner under inläggsrutan för mig, det gjorde den inte förut...

Jag har också varit sugen på WP, gillar att man kan lösenordsskydda vissa inlägg, meeen så har vi det här med att jag redan skrivit så himla mycket här och att jag vill ha mina gamla inlägg kvar och tillsammans med de jag skriver i framtiden, svårt val :-S

2008-03-25 @ 07:39:26
URL: http://helenasnackar.blogg.se
Postat av: Nina

HJÄLP!!

Jag har oxå prickar i min meny =(

Hur får jag bort dom?

Skulle vara sååå tacksam =)

Mvh/ Nina

2008-06-24 @ 21:19:37
URL: http://volvos60.blogg.se/

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (For my eyes only)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0