Vem är BloggBeroende? | Läsarna om gamla bloggen | Amatörkrönikör


Pryltokigt

Idag kom min sambo hem med sin nya iPhone, som han beställt från USA.
Har knappt fått honom att lyfta blicken ifrån den, sedan han om innanför dörren, men jag klandrar honom inte!

Jag har aldrig varit det MINSTA intreserad av mobiltelefoner, sedan jag fick min första Ericsson T28 julen 1999... DÅ brann jag för min tuffa mobil! ;) Men iPhone... *dreggla* Jag skulle kunna mörda för den.

iphone


Min sambo är dock smart... Han har runt 5000kr som jag får köpa något tekniskt för och erbjöd mig att antingen köpa en iPhone, eller en systemkamera...

Jag har LÄNGE haft ögonen på en Canon EOS 400D, men nu i mars kom Canon EOS 450D...
Kommer LUNGT välja en systemkamera framför en mobiltelefon... HUR COOL den än är.

Canon 450D


De flesta av er vet säkert inte detta, men jag gick Hantverk/Foto i gymnasiet... Kånkade oftast med mig två systemkameror (En halvautomatisk och en helt manuell) med flera objektiv och stativ var jag än gick, på den tiden.
Hade fotolabb hemma i bastun och bodde i studion på skolan...

Om inte min depression drabbat mig med full kraft, hade jag förmodligen levt min dröm och jobbat som modefotograf ett par år och nu drivit en egen studio. *sucka lite*

Nej, en kamera får det bli... Min lilla sprätt (En Canon IXUS 70 som jag fick ny av sambon i julklapp) duger inte att TA BILDER md utan enbart till att "knäppa kort" som min lärare sade.

image37


Hjälp vad prylnörig jag blev nudå!

Kommentarer
Postat av: Designa din blogg - För dig som vill ha hjälp med bloggdesignen

Ja, otroligt tråkigt!

Skönt inlägg förresten.. jag är helt såld på symtemkamera jag med, och har planer på att en vacker dag införskaffa mig en jag med...

2008-03-14 @ 20:29:02
URL: http://www.designadinblogg.se
Postat av: Maria

hahaaha jag vet därför ja fotade den :)

2008-03-14 @ 20:56:35
Postat av: Jocke

Jag har fyra masiner imorgon, så det blir inte så mycket upp & ned faktiskt :-)

2008-03-14 @ 20:56:39
URL: http://vastertorp.blogg.se/

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (For my eyes only)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0