Vem är BloggBeroende? | Läsarna om gamla bloggen | Amatörkrönikör


Teamwork

Nu tror jag äntligen att lilleman sover...
Hör inte längre någon hosta från hans rum och sista gången var för över 10 min sedan... inte ens en "attack" utan bara några tysta rosslingar.
team
Gick och plockade upp honom efter att jag knappat klart det förra inlägget och gav honom 2,5ml Mollipect.
Satt i soffan och myste med "Ninen" och sjöng alla hans favoritsånger.
Trollmors vaggvisa, Blinka lilla. Ro ro till fiskeskär, Vem kan segla, Ronjas vaggvisa och en massa andra lugnande sånger.

Upprätt hostade han inget och han slumrade till som hastigast i min famn... Inget som händer ofta numera.

Vi är ett team han och jag.
Är han sjuk, så är jag sjuk!



Vågar inte riktigt lägga mig ännu... Vill kolla till honom inom en halvimme/timme så att han sover och allt är ok efter den extra dosen medicin.

Hör nu hemska hostningar från hans rum... Stackars liten... Det är mycket längre mellan attackerna iaf...

Imorgon skall han på sitt första tandläkarbesök.

Tur att det är först efter elva, för jag HOPPAS han vilar ut imorgon. I värsta fall får jag ringa och avboka om han är för trött... Borde ringa VC och boka tid med läkare.

Kan ju inte vara meningen att det skall vara så här vid varje förkylning?
Han måste ju få sova!



Nu skall jag läsa lite i min bk, så jag kan sticka in huvudet hos min son senare för att se att allt är ok.
HOPPAS för min gud att han inte behagar slå upp sina tora blå som vanligt innan 08.00 imorgon...

Kan bli tungt för morsan som inte kommer att somna för 03.00- 03.30!


Hörs imorgon!

Ps. Har just Googlat om Mollipect och hurvida det ger bi-effekter att "överdosera" och har funnit en massa debatter, krönikor och kommentarer från "Sköterskor, läkare och banläkare" som påstår att Mollipect helst skall tas i lite större dos än angivet, för bästa resultat och att det vanligaste felet föräldrar gör är att "ge för små doser". Enl FASS (Läkarvers) kan det tas upp till dubbla dosen. Dock kan barn bli lite "speedade" då den innehåller efidrin... Blir nog en tidig morgon trots alls. Nu känner jag mig MYCKET lugnare. Tyst i barnkammaren sedan länge... Snart dax att checka sonen och knyta mig. Ds.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken fin blogg du har! Verkligen skillnad mot de som
finns här ute. Gillar designen :)

2008-03-17 @ 02:54:54
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Vilken snygg blogg!
Jag vill att du är med och tävlar här:
http://junitjej.blogg.se/1205424650_paket_och_tvling.html

2008-03-17 @ 06:32:46
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Helena

Inte för att det är någon tröst men Ellen blir precis likadan när hon är förkyld, hostar och hostar hur mycket slem som helst. När hon var yngre kräktes hon varje natt efter ungefär två timmars hostande i ungefär två veckor. Nu kräks hon inte längre men hostar lika illa varje gång. Vi har inte heller fått något annat än Mollipect, de trodde att det kunde vara förkylningsastma när hon var yngre och vi fick en inhalator som hon vägrade använda men de få gånger vi fick i henne det så hade det ingen verkan i alla fall... Maya verkar som tur är inte ha det problemet, har inte varit hostig en enda gång trots sju förkylningar till sina åtta månader...

Hoppas M kryar på sig snart!

2008-03-17 @ 08:52:49
URL: http://helenasnackar.blogg.se
Postat av: Carro

Stackars liten!! oppas att han blir frisk från sin förkylningen igen=)Och tack igen för en super bra blogg=)!!

2008-03-17 @ 10:17:31
Postat av: Åsa

Efedrin drar ihop venerna så att blodtrycket stiger, samt ökar hjärtfrekvensen. Vi använder ofta det på operation just vid blodtrycksfall. Men att man blir speedad av det, kan jag inte tänka mig. Det är snarare ett av de andra ämnerna i mollipect som ger den effekten.

2008-03-25 @ 14:01:30

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (For my eyes only)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0